purple is my style

Friday, June 3, 2011

coret2 nani~

Assalamualaikum....hai kawan2! camne cuti? berjalan dengan lancar dan laju? hehe. Cuti? ade ape dengan cuti? cuti aku hanya diluangkan untuk duduk kat umah jela. kalo baba ngan umi free, barula kteorang 4 eradik ni dapat bercuti2 kemana-mana saja. cuti 3 minggu selepas berhempas pulas mengadap exam, aku pulang ke kampung halaman . apa lagi? jadi suri rumah sepenuh masa...hehe seronok jugak tau...akula yang masak...akula yang kemas umah...em,camnela dah kawen nanti kan...ngan nak ngajarnye..nak urus rumah tangga...hoho...harap Allah bagi kemudahan dan permudahkan segala urusanku...amin...


Petang-petang dengan mentari yang memancar, besenye aku akan bukak fb...bukak blog kesayangan aku...bukak blog kawan2...lodeh2 laman sesawang....tetibe hati aku tergerak nak bace blog sorang rakan aku ni...yang aku pasti tentang die...die ni memang seorang yang memahami...walaupun dalam satu situasi tu...nampak ok dan orait, tapi die sorang je yang boleh nampak kekurangannya di situ...serius...'thumbs up' untuk sahabat aku yang kecik molek ni...huhu...


Cuti ni..ape yang slalu bermain dalam enak fikiran aku ni adalah......ResUlt!!! Walaupun aku tau result aku tak sehebat rakan-rakan aku yang lain...tapi aku sangat bersemangat untuk tahu jawapannya...semangat tak aku?huhu...Aku tau.sumenye Allah dah tetapkan untuk aku...namun, jika aku usaha lebih skit dari kebiasaan, Allah Maha Adil...Dia pasti akan merubahnya kepada yang lebih baik...insyaAllah...aku memang mengharapkan yang terbaik untuk result kali ni...biarla segalanya ditentukan olehNya...


hah! sambung balek cite2 sebelum ni...em...aku malas dan xkose nak ingat mende2 yang negatif lagi pasif yang penah terjadi dalam idop aku selama kat ipg ni...buat aku down jerk...tapi aku nak luahkan jugak kat sini...biar ianya lebur oleh abjad-abjad yang kutaip ini....mungkin setiap yang berlaku sebab sifat manusia yang berdeda-beda ni...tol la...kalo Allah jadikan sumenye same...x unik dan tak indah hidup ini....sama jugak macam kembar...walaupun ade persamaan tapi tetap ade perbezaan mungkin dari sesetengah sifat dalamannye ke....memang indah ciptaanNya...sesiapa yang luhur dan ikhlas,pasti akan dapat melihat segala keindahan ni...


em...tentang blok sorang rakan aku ni...die banyak meluahkan perasaan melalui coretan2 die yang nak dikatekan slumberla...bile aku baca...aku dapat membayangkan situasinye...mungkin aku ade mengalami situasi sedemikian?wallahualam...aku dapat rasakan die boleh memahami isi hati sseorang.boleh dikatakan die ni boleh je jadi pakar2 kaunselor kat sekolah t...insyaAllah...


sekadar coret2...nani~

biarkan kenangan indah saje yang datang kembali....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...